ترجمه دسترسی نقش های کاربران یا همان Role ها در وردپرس

ترجمه دسترسی نقش های کاربران یا همان Role ها در وردپرس

ترجمه دسترسی نقش های کاربران یا همان Role ها در وردپرس

شاید دوست داشته باشید بدانید که هر یک از نقش های کاربری در وردپرس چه دسترسی هایی دارد و به چه قسمت هایی می تواند دسترسی داشته باشید در ادامه می خواهیم به شما دسترسی های پیشفرض هر یک از کاربران را آموزش بدهیم. یا به عبارتی ترجمه دسترسی نقش های کاربران یا همان Role ها را به شما بگوییم. می توان گفت ترجمه دسترسی نقش های کاربران یکی از مواردی است که مدیران باید آن را بدانند. منظور ما از ترجمه توضیح در مورد آن ها است.

در حالت کلی وقتی شما وردپرس را نصب میکنید,به طور پیش فرض پنج نوع دسترسی کاربر وجود دارد:

  • مدیر
  • ویرایشگر
  • نویسنده
  • مولف
  • مشترک

در تصویر زیر ما برای شما ترجمه دسترسی نقش های کاربران را قرار دادیم که در ادامه نیز راجع به آن بحث خواهیم کرد:

ترجمه دسترسی role های کاربران در وردپرس

1-مدیر

کاربرانی که دسترسی مدیر دارند می توانند هر کاری انجام دهند حتی شما و دیگر مدیران را حذف کنند. آنها میتوانند نصب کنند ،ویرایش کنند، و پلاگین ها همچنین تم ها را پاک کنند. مهم تر از همه یک کاربر مدیر می تواند کاربر های جدید در سایت اضافه کند،اطلاعات درباره ی موجودیت کاربران شامل پسورد آنها را تغییر دهد و همچنین هر کاربری را پاک کند(بله بقیه مدیران را هم).

این یک دسترسی پایه ای است که برای صاحبان سایت رزرو شده و این امکان را به شما میدهد که کنترل کامل در سایت وردپرسی خود داشته باشید.اگر شما یک سایت وردپرس چند کاربره راه بندازید،شما نیاز دارید که خیلی مراقب باشید چه کسی را به دسترسی کاربر مدیر اختصاص میدهید.

2-ویرایشگر

کاربران با دسترسی ویرایشگر در وردپرس در بخش محتوای وب سایت شما کنترل کامل دارند. آنها میتوانند اضافه کنند، ویرایش کنند،منتشر کنند و هر پستی را در سایت وردپرس پاک کنند از جمله آنهایی که توسط دیگران نوشته شده است. یک ویرایشگر میتواند نظرات را محدود کند و همچنین آنها را به خوبی ویرایش و پاک کند. ویرایشگر ها این امکان را ندارند که تنظیمات سایت شما را تغییر دهند و همچنین نصب کردن پلاگین و تم ها و اضافه کردن کاربران.

[irp posts=”366″ name=”تغییر آدرس ورود و ثبت نام در وردپرس با افزونه Custom Login URL”]

3-نویسنده

همان طور که از اسمش پیداست،کاربران با دسترسی نویسنده میتوانند بنویسند، ویرایش کنند و پست های خودشان را منتشر کنند. آنها همچنین میتوانند پست های خود را پاک کنند حتی اگر آنها را منتشر کده باشند. وقتی نویسنده ها پستی مینویسید نمیتوانند دسته بندی ایجاد کنند هرچند آنها میتوانند از دسته بندی های موجود انتخاب کنند. از سوی دیگر آنها میتوانند برچسب هایی برای پست های خود اضافه کنند.

نویسنده ها میتوانند نظرات را مشاهده کنند حتی آنهایی که در انتظار بازبینی هستند، اما آنها نمیتوانند هر نظری را محدود کنند،تایید کنند یا پاک کنند. آنها امکان دسترسی به تنظیمات،پلاگین ها، یا تم ها را ندارند،پس این دسترسی کاربری نسبتا منصفانه و کم خطر در سایت است به استثنا اینکه به محض منتشر کردن پست های خود ،میتوانند آنها را پاک کنند.

4-مولف

مولف ها می توانند پست های جدید اضافه کنند و آنها را ویرایش کنند، اما نمیتوانند هیچ پستی را منتشر کنند حتی پست خودشان را. وقتی پستی مینویسند نمیتوانند دسته بندی ایجاد کنند و مجبورند از دسته بندی های موجود انتخاب کنند. هرچند میتوانند برچسب به پست های خود اضافه کنند.

بزرگترین ضرر دسنرسی مولف ها این است که نمیتوانند فایلی آپلود کنند(یعنی آنها نمیتوانند عکسی در مقاله خودشان اضافه کنند) که این کار را می توانید با افزونه هایی مثل User Role Editor برطرف نمایید. مولف ها میتوانند نظرات را مشاهده کنند حتی نظر های خصوصی، اما آنها نمیتوانند نظرات را تایید یا پاک کنند. آنها امکان دسترسی به تنظیمات، پلاگین و تم ها را ندارند،پس آنها نمیتوانند تنظیماتی را در سایت شما تغییر دهند.

[irp posts=”434″ name=”مقایسه و بهترین شرکت های ارائه دهنده هاستینگ در ایران”]

5-مشترک

کاربران با این سطح دسترسی میتوانند به سایت وردپرس شما وارد شوند و پروفایل های خود را به روز رسانی کنند.آنها میتوانند رمز خود را عوض کنند البته اگر بخواهند.آنها نمیتوانند پستی بدهند نظری ببینند و یا هرکار دیگری در منطقه ی ادمینی وردپرس شما انجام دهند. این دسترسی کاربر بسیار مفید است اگر شما نیاز دارید کاربران وارد شوند قبل از اینکه پستی بخوانند یا نظری بدهند.

امیرحسین غلامیان

نزدیک به 7 سال است که با وردپرس آشنا شدم و این آشنایی تا الان ادامه داشته و خواهد داشت. در حال حاضر مدیریت تیم آریا وردپرس رو بر عهده دارم و سعی میکنم هر روز تجربیاتم رو با شما در اینجا به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *