ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر با افزونه SB Welcome Email Editor

ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر با افزونه SB Welcome Email Editor

ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر

من همیشه میخواستم وقتی کسی در سایتم ثبت نام می کرد ایمیلی خاص با متون خاصی که خودم نوشته ام برایش فرستاده شود. ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر می توان گفت یکی از نیاز های مهم کاربران وردپرس است و دلیل این کار هم بسیار واضح است؛ کاربری که به تازگی ثبت نام کرده به معنای آن است که با سایت شما به تازگی آشنا شده است پس باید ایمیلی حاوی مطالب توضیح سایت برای کاربر ارسال کنیم تا آشنایی نسبتا خوبی نسبت به سایت پیدا کند و در نهایت به سایت اعتماد کند.

به هر شکل باید بگویم روش های مختلفی برای ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر به این خواسته وجود دارد که یکی از آن ها افزونه ای است که در این مقاله به شما معرفی خواهم کرد.

این نکته را هم ذکر کنم، این افزونه تنها برای ارسال ایمیل دلخواه به کاربر بعد از ثبت نام نیست بلکه می توانید از بخش تنظیمات > SB-Welcome-Email  تنظیمات و محتوای ایمیل های اعلان به مدیر و همینطور ایمیل فراموشی رمز عبور را هم تغییر بدهید.

افزونه SB Welcome Email Editor

پس از دانلود و نصب افزونه مذکور به بخش تنظیمات > SB Welcome Editor بروید و در آنجا تنظیمات و نوشته ای بلند بالا را در صفحه مربوطه میبینید که توضیح خواهم داد.

در ابتدا تنظیمات اصلی را مثل نام و ایمیل ارسال کننده و … را باید پر کنید.

ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر با افزونه SB Welcome Email Editor

نکته: همانطور مشاهده می کنید در فیلد From Email Address تگ [admin_email] را مشاهده می کنید که این به معنای درج ایمیل مدیریت به صورت خودکار است. چند تگ دیگر هم مانند این وجود دارد که شما می توانید از آن ها در عنوان، متن پیام و هر فیلد دیگری استفاده نمایید. به بررسی تعدادی دیگر از این تگ ها می پردازیم:

  • [site_url]: درج آدرس اصلی سایت
  • [login_url]: درج آدرس ورود به سایت
  • [user_email]: درج ایمیل کاربری که ثبت نام کرده است
  • [user_login]: درج نام کاربری
  • [plaintext_password]: درج رمز عبور
  • [blog_name]: درج نام سایت شما
  • [user_id]: درج شماره یا آی دی کاربر
  • [custom_fields]: نمایش فیلدهایی که با پلاگین های دیگر به بخش ثبت نام اضافه کرده اید.
  • [first_name] ، [last_name] ، [date] ، [time]: به ترتیب درج زمان، تاریخ، نام خانوادگی و نام

با کمی اسکرول به پایین صفحه به بخش تنظیمات ایمیل خوش آمدگویی می رسید و می توانید موضوع و متن پیام را در آنجا ویرایش و  همینطور از تگ های ذکر شده بالا استفاده کنید.

ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر با افزونه SB Welcome Email Editor

همانطور که گفتم این افزونه از سه بخش ایمیل خوش آمدگویی، فراموشی رمز عبور و همینطور ایمیل اعلان اذمین پشتیبانی می کند؛ اما بخش خوش آمدگویی سه فیلد اضافه تر دارد که به توضیح آن ها می پردازم:

Attachment URL: در این فیلد می توانید آدرس فایلی که آپلود کردید را قرار دهید تا فایلتان همراه ایمیل ارسال شود.

Reply To Email Address: در اینجا می توانید ایمیلی را بنویسید که کاربران در صورتی که خواستند پاسخی برایتان ارسال کنند، ایمیلشان به این آدرس ارسال شود.

ارسال ایمیل بعد از ثبت نام به کاربر با افزونه SB Welcome Email Editor

در نهایت بعد از انجام تغییرات و تنظیمات دلخواه بر روی دکمه Update Settings نمایید.
برای تست ایمیل می توانید دکمه زیرین آن Test Emails (Save first,will send to current user) را کلیک نمایید.

خطایابی ارسال ایمیل

در صورتی که ایمیل تست برای شما ارسال نشد، ابتدا پوشه اسپم ایمیلتان را چک کنید؛ در صورتی که ایمیلتان در این قسمت بود، باید با شرکت هاستینگتان تماس بگیرید و موضوع را به آن ها بگویید تا سرورتان را عوض کند و از حالت اسپم خارج شود.

در صورتی که ایمیلتان را در پوشه اسپم ایمیل هم نیافتید؛ با هاستینگ تماس بگیرید. به احتمال زیاد باید سرور SMTP ارسال ایمیلتان تعویض شود.

دانلود افزونه SB Welcome Email Editor

دانلود

صفحه افزونه

امیرحسین غلامیان

نزدیک به 7 سال است که با وردپرس آشنا شدم و این آشنایی تا الان ادامه داشته و خواهد داشت. در حال حاضر مدیریت تیم آریا وردپرس رو بر عهده دارم و سعی میکنم هر روز تجربیاتم رو با شما در اینجا به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *