آموزش حذف سایت از گوگل و دیگر موتور های جست و جو

آموزش حذف سایت از گوگل و دیگر موتور های جست و جو

آموزش حذف سایت از گوگل

شاید بخواهید سایت تان را به طور کامل از تمام موتور های جست و جو حذف کنید و یا اینکه قصد داشته باشید با همان آدرس سایت جدیدی راه اندازی کنید خوب در ادامه به آموزش حذف سایت از گوگل و دیگر موتور های جست و جو می پردازیم با ما همراه باشید و مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول: از سایت خود بک آپ بگیرید

قبل از انجام این کار می توانید یک بک آپ کامل از سایتتان تهیه کنید تا اگر به هر دلیلی منصرف شدید بتوانید اطلاعات خود را باز گردانید در صورتی که نیاز به بک آپ ندارید مراحل بعدی را دنبال کنید.

حذف سایت از گوگل

مرحله دوم: تمامی فایل های سایتتان را پاک کنید

به File Manager کنترل پنل هاست خود رفته و تمامی فایل های موجود داخل پوشه public_html را حذف کنید. فقط این مورد را در نظر داشته باشید که در برخی کنترل پنل ها مانند Cpanel وقتی فایلی را پاک می کنید به پوشه trash منتقل میشود شما می توانید فایل هایتان را از این پوشه هم حذف کنید تا فضای اضافی روی هاست شما گرفته نشود.

 

مرحله سوم: موتور های جستجوگر را با فایل robots.txt مسدود کنید

حالا که سایتتون رو پاک کردید نوبت به بلوکه کردن موتور های جستجو هست تا به سایت شما دسترسی نداشته باشند. این کار را باید از طریق فایل robots.txt انجام داد. پس فایل robots.txt را با کلیک روی new file در این پوشه بسازید و کد زیر را در آن کپی کنید:

User-agent: *
Disallow: /

حالا سایت شما پاک شده و موتور های جستجوگر هیچگونه دسترسی به مطالب و محتوای آن ندارند. کار خودتون رو انجام دادید و می تونید با یک شروع تازه ، بیشتر و با قدرت تر از قبل شروع بکار کنید.

امیرحسین غلامیان

نزدیک به 7 سال است که با وردپرس آشنا شدم و این آشنایی تا الان ادامه داشته و خواهد داشت. در حال حاضر مدیریت تیم آریا وردپرس رو بر عهده دارم و سعی میکنم هر روز تجربیاتم رو با شما در اینجا به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *