حل مشکل خطا در Sitemap وردپرس

حل مشکل خطا در Sitemap وردپرس

خطا Sitemap یکی از مشکلاتی هست که بیشتر کاربران وردپری با آن دست و پنجه نرم کرده اند در این بخش از آموزش وردپرس نحوه رفع مشکل خطا در Sitemap وردپرس رو با هم بررسی خواهیم کرد.

مشکل خطا در Sitemap وردپرس

یکی از رایج ترین خطاها در سایت مپ وردپرس خطای error on line 2 at column 6: XML declaration allowed only at the start of the document می باشد که در تصویر زیر نیز مشخص است:

خطای 2 at column 6: XML declaration allowed only at the start of the document

اغلب این مشکل باعث عدم نمایش Sitemap و در بعضی اوقات حتی باعث عدم نمایش RSS Feed در وردپرس نیز می شود که در ادامه در مورد روش حل این مشکل توضیح داده ایم.

خطای رایج بعدی line 1, column 1: Blank line before XML declaration می باشد که اشاره به خط های خالی دارد و راه حلش هم مانند خطای بالاست که در ادامه مطلب درباره آن توضیح داده شده است.

حل مشکل خطا در Sitemap وردپرس

ابتدا فایل functions.php قالب وردپرس خود را باز کنید می تونید این فایل رو از طریق هاست و یا مدیریت وردپرس بخش ویرایشگر اجرا کنید و یا دانلود کرده بعد از تغییرات مجددا اپلود کنید. فایل را در حالت ویرایش باز کرده و به انتهای کدها برید این فایل می تونه برای قالب های مختلف متفاوت باشه اما اکثرا با کد زیر به پایان میرسه

?>

اگر بعد از کد بالا خطوط خالی وجود دارد خط های خالی رو حذف کرده و Sitemap را رفرش کنید بببنید مشکل برطرف شده یا نه اگر نه ادامه بدید و بقیه خطوط خالی موجود در این فایل را حذف کنید.

شاید خوب براتون جا نیفتاده باشه به تصویر زیر دقت کنید:

خطای error on line 2 at column 6: XML declaration allowed only at the start of the document

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید بعد از علامت <? خط های زیادی خالی است شما باید این خط های خالی را پاک کنید همانند تصویر زیر که خط های خالی حذف شده اند:

خطای error on line 2 at column 6: XML declaration allowed only at the start of the document

توجه: اگر می خواهید بدانید مشکل از فایل Functions و یا قالب شماست به قسمت پوسته های وردپرس بروید و یکی از قالب های پیشفرض وردپرس را انتخاب کنید و سایت مپ خود را با آن قالب بررسی کنید اگر سایت مپ با قالب وردپرس به درستی کار کرد و با قالب شما کار نکرد و خطا داد بدانید مشکل از فایل فانکشن و یا فایل های دیگری مانند فانکشن است اگر عکس این موضوع رخ داد یعنی سایت مپ در هر دو قالب اجرا نشد مورد را به پشتیبانی هاست خود اطلاع دهید.

امیرحسین غلامیان

نزدیک به 7 سال است که با وردپرس آشنا شدم و این آشنایی تا الان ادامه داشته و خواهد داشت. در حال حاضر مدیریت تیم آریا وردپرس رو بر عهده دارم و سعی میکنم هر روز تجربیاتم رو با شما در اینجا به اشتراک بگذارم.

14 دیدگاه

  1. کاربر
    نرگس میرزازاده 22 آبان 1402

    خیلی خوب بود مررررسی

    پاسخ
  2. کاربر
    رضا غنی 27 بهمن 1400

    دمتون گرم عالی بود.

    پاسخ
    • مدیریت
      آرین غفوری صنعتی 16 اسفند 1400

      سلام رضا جان، خواهش می کنم. ممنون از اینکه برامون نظر گذاشتین.

      پاسخ
  3. کاربر
    محمد 23 آذر 1400

    من فایل فانکشن و خیلی از فایل هامو درست کردم ولی هنوز هم مشکل دارم و مشکلم حل نشد البته با قالب پیش فرض وردپرس امتحان کردم نقشه درست بود ولی با قالب خودم نه باید دیگه کدوم قسمتو درست کنم که درست بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • مدیریت
      آرین غفوری صنعتی 15 دی 1400

      این مورد که می‌فرمایین با قالب پیشفرض وردپرس مشکلی ندارید یعنی مشکل از قالب شماست. با بررسی فایل های php قالب و رفع ایرادات آن ها (از جمله whitespace یا فاصله های اضافی که در مقاله به آن ها اشاره کردیم.) شما مشکل حل خواهد شد.

      پاسخ
  4. کاربر
    عماد سروش 6 مرداد 1399

    ممنون از اطلاعات خوبتون.بسیار کاربردی و دقیق بود.و یک نکته اگر در سایتی مشکل با اصلاح این مطلب حل نشد میتونید اصلاح فاصله ها رو در فایل wp-config هم بررسی کنید.حتما مشکل حل میشه…

    پاسخ
  5. کاربر
    محمدرضا 15 تیر 1399

    سلام مرسی خیلی عالی مشکل منم حل شد دست مریزاد

    پاسخ
  6. کاربر
    iman 21 آبان 1398

    با سلام و وقت بخیر؛
    بسیار عالی و آموزنده
    با تشکر

    پاسخ
  7. کاربر
    نسیم 7 شهریور 1397

    چقدر جالب

    پاسخ
  8. کاربر
    طراح 14 تیر 1397

    واقعا ممنون فکر نمیکردم درست بشه ولی واقعا درست شد

    پاسخ
  9. کاربر
    مهدی 3 آذر 1396

    داداش مرسی مشکل ما هم حل شد 

    پاسخ
  10. کاربر
    علی صمیمی 7 خرداد 1396

    سلام خیلی ممنون مشکل ما هم حل شد تشکر 

    پاسخ
  11. کاربر
    رحیمی 30 آبان 1395

    سلام و خسته نباشید
    مرسی از مطالب خوب و مفیدتون چراکه باعث شد من بتونم مشکلمو حل کنم و الان مجدد نقشه سایتم دیده میشه/ من از کجا باید بهمم که RSS Feed هم خراب شده یا نه، اخه سایتم با اینکه مطالبش کپی نیست و اصول سئو رعایت شده اصلا ایندکس نمیشه حتی مطالبم رو عینا در گوگل کپی می کنم اما باز هم گوگل هیچ صفحه ای از منو نشون نمیده

    پاسخ
    • مدیریت
      amir 1 آذر 1395

      با سلام و احترام
      لطفا در گوگل وبمستر سايت خود را ثبت كنيد جهت اطلاعات بيش تر نيز مي توانيد پيام خود را از طريق فرم تماس با ما ارسال كنيد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *