آموزش حذف همه تصاویر شاخص از سایت وردپرسی

آموزش حذف همه تصاویر شاخص از سایت وردپرسی

در شرایط خیلی خاص شاید تمایل داشته باشید که همه تصاویر شاخص موجود در سایتتان را به طور کلی حذف کنید. در حالت عادی برای حذف همه تصاویر شاخص موجود در مطالب وردپرس باید یکی یکی تمام مطالب را باز و تصاویر شاخص آن ها را پاک کنیم. اگر شخصی بیش از هزاران مطلب در سایتش داشت و همه آنها نیز تصویر شاخص داشته باشند این کار در عمل غیر ممکن است که تصاویر شاخص را به صورت تکی از مطالب پاک کرد. به جای این کار ما سعی می کنیم از روش های دیگری برای حذف تمام تصاویر شاخص استفاده کنیم. برای حذف تمام تصاویر شاخص در وردپرس ما یک query (پرس و جو) در پایگاه داده اجرا می کنیم که باعث می شود تمام تصاویر شاخص استفاده شده در مطالب از آنها حذف شوند.

[irp posts=”277″ name=”4 ترفند برای شناسایی افزونه های استفاده شده در یک وبسایت وردپرسی”]

حذف همه تصاویر شاخص از سایت وردپرسی

می خوام به شما قطعه کدی رو معرفی کنم که به کمک آن بتوانید به حذف همه تصاویر شاخص وردپرس بپردازید توجه داشته باشید که حتما قبل از اینکار از سایت خود پشتیبان تهیه کنید تا یک راه برگشتی داشته باشید این کد فقط تصاویر شاخص رو پاک می کنه و با تصاویر دیگر کاری ندارد پس جای نگرانی نیست. قطعه کد به صورت زیر می باشد:

global $wpdb;
 
$attachments = $wpdb->get_results( "
SELECT *
FROM $wpdb->postmeta
WHERE meta_key = '_thumbnail_id'
" );
 
foreach ( $attachments as $attachment ) {
wp_delete_attachment( $attachment->meta_value, true );
}
 
$wpdb->query( "
DELETE FROM $wpdb->postmeta
WHERE meta_key = '_thumbnail_id'
" );

ابتدا شما این قطعه کد را در تنظیمات وب سایت در بخش functions.php کپی کنید و تغییرات انجام شده را ذخیره نمایید و در نهایت این قطعه کد یک database query ایجاد می نماید و تمامی تصاویر شاخص  مطالب شما را حذف می کند ، دوستان پس از این که کار شما تمام شد و شما به هدف خود رسیدید و تمامی تصاویر شاخص مطالب ودپرس خود را حذف نمودید ، حال باید این قطعه کد را از functions.php پاک کنید ، زیرا که با ماندن این کد در این بخش ، باعث می شود که مطالب وب سایت وردپرسی شما بدون تصویر شاخص بمانند ، پس این نکته را فراموش نکنید !!!!

توجه مثل همیشه این کد رو بین <?php و ?> قرار دهید تا در فایل فانکشن عمل کند.

امیرحسین غلامیان

نزدیک به 7 سال است که با وردپرس آشنا شدم و این آشنایی تا الان ادامه داشته و خواهد داشت. در حال حاضر مدیریت تیم آریا وردپرس رو بر عهده دارم و سعی میکنم هر روز تجربیاتم رو با شما در اینجا به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *